جستجو در وبلاگ

۳۰ فروردین ۱۳۸۹

... قسمتی از دست نوشته های مهاتما گاندی



من می‌‌توانم خوب ، بد ، خائن ، وفادار ، فرشته‌خو یا شیطان‌صفت باشم
من می توانم تو را دوست داشته یا از تو متنفر باشم
من می‌توانم سکوت کنم ، نادان و یا دانا باشم
چرا که من یک انسانم
و این‌ها صفات انسانى است
و تو هم به یاد داشته باش:
من نباید چیزى باشم که تو می‌خواهى
من را خودم از خودم ساخته‌ام
تو را دیگرى باید برایت بسازد
و تو هم به یاد داشته باش
منى که من از خود ساخته‌ام ، آمال من است
تویى که تو از من می سازى آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند
لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگى را تعیین می‌کند نه آرزوهایشان
و من متعهد نیستم که چیزى باشم که تو می‌خواهى
و تو هم می‌توانى انتخاب کنى که من را می‌خواهى یا نه
ولى نمی‌توانى انتخاب کنى که از من چه می‌خواهى
می‌توانى دوستم داشته باشى همین گونه که هستم ، و من هم .
می‌توانى از من متنفر باشى بى‌هیچ دلیلى و من هم .
چرا که ما هر دو انسانیم
این جهان مملو از انسان‌هاست
پس این جهان می‌تواند هر لحظه مالک احساسى جدید باشد
تو نمی‌توانى برایم به قضاوت بنشینى و حکمی صادر کنی و من هم .
قضاوت و صدور حکم بر عهده نیروى ماورایى خداوندگار است
دوستانم مرا همین گونه پیدا می کنند و می‌ستایند
حسودان از من متنفرند ولى باز می‌ستایند
دشمنانم کمر به نابودیم بسته‌اند و همچنان می‌ستایندم
چرا که من اگر قابل ستایش نباشم نه دوستى خواهم داشت
نه حسودى و نه دشمنى و نه حتی رقیبى
من قابل ستایشم ، و تو هم

یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد
به خاطر بیاورى که آن‌هایى که هر روز می‌بینى و مراوده می‌کنى
همه انسان هستند و داراى خصوصیات یک انسان ، با نقابى متفاوت
اما همگى جایزالخطا
نامت را انسانى باهوش بگذار ،
اگر انسان‌ها را از پشت نقاب‌هاى متفاوتشان شناختى!
و یادت باشد که کارى نه چندان راحت است . .

۸ نظر:

بچ چه گفت...

این سرکشی که کنگره کاخ وصل راست
سرها بر آستانه او خاک در شود

***
Hiich Malo0m HasSs To KojaaHiii?
Zo0od Tond Sarii Biiyaa Haazeri Bezan Bebinam da rche VaZii!! Emro0z Kheili Too fekret Bo0dam:-?

سلمان گفت...

oooofff khodaaaavaaakiiilliii ajaab poste janjaaaliieee bood !
damet garm !

سلمان گفت...

e !
che porooe !
az key ta halaaaaaaa ?
vase man hozoor ghiyaaaaaab mikoniii ?
baraaaye modiiireeeeee blooooooog ?
ajaaaaab babaa
:D

سلمان گفت...

karam ziad shode
ozr mikhaham :D

سلمان گفت...

linke kartoon bede bebinam

سلمان گفت...

gandiiiii haaaaarf nadare khoda vakiliiiii
maaaaaaaaarrrrrrrddddddddde

بچ چه گفت...

Man ghaabelle Setaayesham:D To ham hatta mito0ni ghabelle setaayesh beshi:D
amma allan nisty
amma age meSe man Shi ghabelle Setaayesh miShi=))
Ghaaaaaaash Ghaaaaaaaash
***
Bebakhshidaa!Mazerat mikhaamaa:D modiri k modirii!
:D
iin Che tarze fekre gandiye
ke too jahane sevom modira fek mikonan ye ... hastan?:D
o0n Emaile k zadi vaSe man paS chi bo0d?!
Kashk bo0d?
Modir o kargaro monshi nadarim:D
hame yejoor raftar miShe bashun!
fahmeSty?:D
***
kaar kon mago0 chis kaar:D k pooldar Shavi az bahre hamin kaar!!!
***
link mijo0ram ba Ziir neviS takhdim mikonam:X

سلمان گفت...

zood taghlid kard ! :D

:*